Sabtu, 17 Desember 2011

The Eiffel Tower


Description 2.

The Eiffel Tower

The Eiffel Tower is an iron lattice tower located on the Champ de Mars in Paris. Built in 1889, it has become both a global icon of France and one of the most recognizable structures in the world. The tower is the tallest building in Paris and the most-visited paid monument in the world; millions of people ascend it every year. Named for its designer, engineer Gustave Eiffel, the tower was built as the entrance arch to the 1889 World's Fair.
The tower stands 324 metres (1,063 ft) tall, about the same height as an 81-story building. Upon its completion, it surpassed the Washington Monument to assume the title of tallest man-made structure in the world, a title it held for 41 years, until the Chrysler Building in New York City was built in 1930; however, due to the addition in 1957 of the antenna, the tower is now taller than the Chrysler Building. Not including broadcast antennas, it is the second-tallest structure in France after the 2004 Millau Viaduct.
The tower has three levels for visitors. Tickets can be purchased to ascend, by stairs or lift, to the first and second levels. The walk to the first level is over 300 steps, as is the walk from the first to the second level. The third and highest level is accessible only by elevator. Both the first and second levels feature restaurants.
The tower has become the most prominent symbol of both Paris and France, often in the establishing shot of films set in the city.

 Arti:

Menara Eiffel

Menara Eiffel adalah menara kisi besi yang terletak di Champ de Mars di Paris. Dibangun pada tahun 1889, ia telah menjadi ikon global baik dari Perancis dan salah satu struktur yang paling dikenal di dunia. Menara adalah bangunan tertinggi di Paris dan monumen paling sering dikunjungi dibayar di dunia; jutaan orang naik setiap tahun. Dinamakan untuk, insinyur perancangnya Gustave Eiffel, menara ini dibangun sebagai lengkungan pintu masuk ke Pameran Dunia 1889 itu.
Menara ini berdiri 324 meter (1.063 kaki), tentang ketinggian yang sama sebagai bangunan 81 lantai. Setelah selesai, ia melampaui Monumen Washington untuk mengasumsikan judul tertinggi bangunan buatan manusia di dunia, julukan yang diselenggarakan selama 41 tahun, sampai Chrysler Building di New York City dibangun pada tahun 1930, namun, karena penambahan pada tahun 1957 dari antena, menara ini sekarang lebih tinggi dari Chrysler Building. Tidak termasuk antena siaran, itu adalah struktur tertinggi kedua di Perancis setelah Jembatan Millau 2004.
Menara ini memiliki tiga tingkatan bagi pengunjung. Tiket dapat dibeli untuk naik, dengan tangga atau mengangkat, untuk tingkat pertama dan kedua. Berjalan ke tingkat pertama adalah lebih dari 300 langkah, seperti berjalan dari yang pertama ke tingkat kedua. Tingkat ketiga dan tertinggi hanya dapat diakses dengan lift. Baik tingkat pertama dan kedua fitur restoran.
Menara ini telah menjadi simbol paling menonjol dari kedua Paris dan Perancis, sering dalam film ditembak pembentukan ditetapkan dalam kota.


Sudah beserta artinya.............. 2

2 komentar:

Posting Komentar